nedeľa 6. marca 2011

Canon EOS 7D

Pred niekoľkými dňami sa mi podarilo zapožičať si EOS 7D, ktorým by som pravdepodobne nahradil moje aktuálne záložné telo EOS 40D. Kombinácia Fullframe a APS-C senzoru mi veľmi vyhovuje. EOS 7D porovnávam s mojím 40D, pretože porovnanie s EOS 5D Mark II alebo EOS 1D Mark IV by bolo ako porovnávať hrušky s jablkami. Treba porovnávať porovnateľné.

(Mnohí sa síce vyjadrili, že EOS 7D je malé 1D Mark IV, no podľa môjho názoru ide o úplne odlišné fotoaparáty a 1D Mark IV je niekde úplne inde obrazovou kvalitou, prácou AF aj celkovým prevedním.)

Rýchle porovnanie rozlíšenia a veľkosti obrazu EOS 7D vs. EOS 40D - fotené priamo do JPG v režime Av pri clone F6,3 s rovnakými nastaveniami parametrov spracovania obrazu (Standard). Ďalšie obrázky z EOS 7D pribudnú čoskoro.



Ešte je priskoro na nejaké závery, no v porovnaní so 40D je to jednoducho generačne úplne iný fotoaparát a to najmä čo sa týka obrazovej kvality na akomkoľvek ISO. Displej 7D je neporovnateľne lepšie čitateľný a poskytuje perfektný prehľad o tom či je fotka dobre zaostrená a naexponovaná. Veľmi ma teší veľký hľadáčik a rozloženie AF bodov. Výborná je aj presnosť a rýchlosť AF modulu pri dobrom svetle. Vo veľmi slabo osvetlených interiéroch to bohužiaľ nie je úplne ono najmä čo sa týka presnosti AF.

Ďalším zistením je potreba pricloniť prakticky všetky moje objektívy kvoli získaniu dobrej pixelovej a hranovej ostrosti. Jednoducho 24-70 F2,8 L alebo 70-200 F2,8L musím pricloniť na F4-F6,3 aby som začal využívať 18 Mpx. potenciál senzora. Na 5D Mark II alebo 1D Mark IV pritom obdobnú kresbu dostanem už od plnej diery či pri jemnom priclonení na F3,2-3,5. Veľmi ma prekvapila kresba Sigmy 50 F1,4 ktorá sa zdá byť mojím najostrejším sklom na APS-C senzore 7D. Orezaním mäkkých rohov obrazu malým senzorom je pri clonách F4-F6,3 bezkonkurenčne ostrá, ostrejšia ako EF 85mm F1,8.

V týchto dňoch som si vyskúšal aj EOS 1D Mark IV a jeho AF systém je neporovnateľne presnejší (fungujú mi na ňom 100% všetky objektívy vrátane Sigmy 50 F1,4 a EF 85 mm F1,8) Obraz 1D Mark IV je už takmer porovnateľný s tým čo dostávam z môjho 5D II. Bol by to ideálny fotoaparát, no cena je pre mňa v tomto momente príliš vysoká (z 5D Mark II by už potom bolo, ale asi záložné telo:)


Pripájam (trochu netradične) Patrikove a moje fotografie zo sobotnajšej fotoprechádzky, pri ktorej sme si vyskúšali EOS 7D.



Ak chcete vedieť ako správne udržať 200mm ohnisku, nech sa páči tu je ilustračný obrázok:

A detail:

6 komentárov:

  1. Já nevím proč, ale když jsem měl 7D půjčené na celé odpoledne a fotil koně, pak si ty fotky dal do počítače..koukám na ISO citlivosti..320..400..už i na tyhle celkem základní citlivosti se mi ta obrazová kvalita nelíbila (teda..když jsem to zkoumal 1:1). Na to, kolik to tělo stojí, bych čekal víc. Každopádně zase musím říct, že bych ho bral všema deseti :) není nic horšího než moje staré CCD s brutálním barevným šumem :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keby si mohol porovnat ostrenie 5D mkII a 7D, ako by si ich porovnal? Hlavne co sa tyka rychlosti a presnosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ak porovnávam stredové body tak AF 5D II je rýchlejší aj presnejší. Ak krajné tak rýchlejšie a o niečo presnejšie je 7D.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobry den, velmi rad sledujem vas blog. V mnohol bol pre mna prinosom. No tento clanok sa mi moc nepaci. Pre vysvetlenie - porovnanie 40D a 7D mi pripada jemne povedane.. trochu irelevantne. Nieco ako porovnanie Golfu III z 90s so sucasnym modelom Passat CC. Take porovnanie aspon mne nic neda. 40D som mal asi dva roky som mal a 7D mam v sucastnosti. Nieco ine by bolo porovnat 5DMkII a 7D, co bola moja dilema pri kupe. Rozhodol som sa pre 7D a to vzhladom k reportaznemu charakteru mojho fotenia. Tym nechcem povedat ze by som v niektorych situaciach po 5D MkII nezatuzil. Takychto porovnani vsak je na webe viac a niektore su naozaj fundovane a technicky na vyske vratane porovnanie sumu , kvality obraz, rychlosti a podobne.

    Dalej ma velmi zaujala vasa poznamka: "Ďalším zistením je potreba pricloniť prakticky všetky moje objektívy kvoli získaniu dobrej pixelovej a hranovej ostrosti..." Zaujmalo by ma ako si to vysvetlujete, resp bolo by zaujimave, keby ste uviedli nejake obrazove priklady.

    Na zaver si dovolim pripojit moj skromny nazor. Ostriaci system na 7D je velmi vykonny, je porovnatelny s telami triedy 1D porovnavat ho s 40, pripadne 5DMk nema zmysel. Pri porovnani s 5D MkII si dovolim tvrdit ze posledne spomenuta taha za kratsi koniec povrazu, 7d je jednoducho rychlejsia. NEbranim sa vsak aby ma o opaku niekto presvedcil.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Faltus - "zkoumani 1:1" je zlozvykom tejto doby a nikomu nepomoze robit lepsie fotografie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. no viete to záleží od uhla pohľadu a pravda je niekde uprostred, veľa ľudí má 40D a rozmýšľa či kvoli obrazu stojí za to ísť vôbec do novšieho tela ako je 7D.

    Porovnávať FF s APS-C je tiež nefer - obrazovo APS-C nema šancu.

    K tomu AF - bhužiaľ testovaný kus 7D mal velmi, velmi nekonzistentné AF raz dopredu potom dozadu - so všetkými sklami čo mám, navyše bol AF na hociktory bod pomalší ako 5D na stredovy... buduci týžden budem mať iný kus 7D ktorý už verím že bude fungovať konzistentne. 40D / 5D II sa mi so stredovým trafí vždy...

    Objektívy treba spravidla pricloniť o 1-2clony aby mali idealnu kresbu to je jasne - 7D ich potrebuje bud velmi ostre (čo na plnu dieru moje nie su...), alebo prave v tomto idealnom bode priclonenia kvoli extremnej hustote diod na senzore. 5D II ma menej nahusto diody takze nepotrebuje az tak kresebne "dokonalý" objektív...

    Porovanie 7D vs 5D II je uz na plane, len potrebujem poriadne 7D ktore funguje ako ma:)

    OdpovedaťOdstrániť