nedeľa 18. januára 2009

Obcas treba spomalit

Občas treba naozaj spomaliť, aby sa človek mohol znova rozbehnúť. Posledne dva týždne som mal desné, okrem štandardných povinnosti sme prerábali WC, takže som si vôbec neoddýchol a musel som kazdy den pendlovat medzi BA a NR. Toto vypätie ma priviedlo k uvodnej myslienke. Po vyše dvoch rokoch všelijakeho testovania fotoaparátov, porovnávania kresby kontrastu, rozlišovacích schopností a neviem akých optických vlastností, ergonómie a podobných parametrov, som konečne prestal mať chuť zaoberať sa technikou a začať s fotením. Myslím tym riešit skôr svetlo, modelku a najmä nápad, aby moje fotky mali dušu a neboli to iba obyčajné obrázky, ale aby to boli FOTKY. (Teóriu triedenia obrazového materialu na obrázky a FOTKY vymyslela Maja Candráková - nemám to z vlastnej hlavy). Moje ďalšie snaženie sa teda bude uberať viacej týmto smerom. Pravdaže mi je dávno jasné, že pri fotení je dobrý nápad väčšinou to najdôležitejsie, ale doteraz som stále nebol spokojný s technickou kvalitou mojich záberov, tak som to riesil. Konečne som dostal do krvi prácu s ovládaním fotoaprátu, nastavovaním expozície a najmä spracovaním RAWov. Teraz mám skôr potrebu zlepšiť prácu so svetlom, modelkou, pózy, kompozíciu a v neposlednom rade aj retuš, ktorá stále nie je podľa mojich predstáv. Za prvé je zdĺhavá, a za druhé stále to nie je ono, akoby obrazu chýbal kontrast, nie celkový,  skôr mi chýba v stredných tónoch. Uvidím ako sa stým popasujem. Predbežne sa zdá, že fotení bude až, až, takže si môžem všeličo nové vyskúšať. Je neskoro, na taketo úvahy, idem už radšej spať:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára